Indul az Európai Friss Kalandok kampány a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fellendítéséért

Hírek

A zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítésére indít kampányt a NAK az Interfellel együttműködésben. A Francia Intézetben tartott sajtótájékoztatón elmondták, hogy Magyarországon a kisgyerekes családok fogyasztják a legkevesebb friss zöldséget-és gyümölcsöt. A kezdeményezés célja, hogy vonzóvá tegye és növelje a zöldség- és gyümölcsfogyasztást a gyermekek és gyermekes családok körében Magyarországon.

 

A megnyitón történelminek nevezték az eseményt, hiszen nemzetközi projektről van szó francia-magyar együttműködésben.

Győrffy Balázs NAK elnök elmondta, hogy az EU 133 millió eurót különített el a tagországok szakmai szervezetei által javasolt promóciós kampányára, melyben a lakosságot és a gyerekeket szólítják meg, hogy ösztönözzék a zöldség-gyümölcs fogyasztását. A program 80%-át az EU finanszírozza, 20 %-ot az abban részt vevő szervezetek állnak, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara esetében ez 1,2 millió euró támogatást jelent.

A cél kettős, az egyik oldalon az egészségügyi oldal pozitív vonatkozásait emelte ki Gy. Balázs. A magyar lakosság fogyasztása követve a világtrendet, csökken. A WHO felmérései alapján is az étkezési szokások befolyásolják az egészségi állapotunkat. Magyarország listavezető sok olyan betegségben, amit a zöldség- gyümölcs fogyasztás befolyásolhat, akár 20-30 %-al is csökkenthető a megfelelő fogyasztási szokások kialakításával ezek jelenléte. A programot megelőző GfK tanulmány megállapította, hogy az idősebb generáció többet fogyaszt friss zöldség-gyümölcsből, mint a fiatalok, pedig fordítva kellene. Ezért egyértelmű cél a gyermekes családok megszólítása.

Másik oldala a programnak a hazai kertészeti ágazat megszólítása, melyről tudjuk, hogy a rendszerváltás óta csökkenő termelési tendenciát mutat. Jelenleg mintegy felét termeljük annak a szintnek, amit teljesíteni tudna ez az ágazat Magyarországon. Hangsúlyozta, hogy több mint 50ezer zöldség-gyümölcs feldolgozó profilú NAK tag van, akik ennek a programnak különösen hasznát vehetik.

A kampány címe „Európai Friss Kalandok”, melynek 2 kabalafigurája Frutti és Veggi is bemutatkozott, akivel ezután az ország több pontján találkozhatnak majd a gyerekek. A két figura Franciaországban már több éve sikerrel debütált.

Az elképzelések szerint 6-14 éves gyerekeket szólít meg a kampány a következő 3 évben.

A gyerekek megszólítását szezonálisan kajszi, meggy, dinnye, stb. részvételével tervezik.

Az Európai Friss Kalandok nyitó workshopját 2018. május 27-én tartják, melynek keretében a gyerekek megismerkedhetnek a kabalákkal. Nem csak a fővárosban, hanem 15 vidéki városi roadshow alkalmával is lesz lehetősége a gyerekeknek és mintegy 50 alkalommal áruházakban is találkozhatnak Fruttival és Veggivel. Ezenkívül szeptemberben egy 8 részes minisorozat indul 2 mesecsatornán.

 

Zárszóként hangsúlyozták, hogy a program az egészségügyi vonatkozásán túl reményt ad az ágazatnak, hiszen a zöldség-gyümölcs termelés növekedésének alapjait jelentheti.

 

(Fotó forrása: NAK)
Ossza meg Gazdatársaival is!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.